top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תורד יפה חאיק

השמנת ילדים-מה עושים עם הממתקים בפורים?


פורים ו’פרוזדור פורים’, כמו ששמעתי קוראים לשבוע פלוס הזה, בו הילדים מתחפשים כל יום למשהו אחר.

חוץ מהתחפושות, כדי להרגיש אווירה פורימית, כנראה שיש איזשהו צורך סביבתי בלתי נשלט להלעיט את הילדים שלנו בממתקים.

כך יצא שהם קיבלו ממתקים בגן/ בביה”ס/ בצהרון/במסיבות פורים/ במשלוחי מנות מביה”ס/ במשלוחי מנות במסיבות השכונתיות/ במשלוחי מנות מסבאסבתא…

הבנת את הרעיון, נראה לי.

כשאני מעלה את הנושא בפני הורים, בדרך כלל התשובה היא, שזה פורים, זה רק פעם בשנה, והם ילדים, ומגיע להם להינות. ומה את רוצה, הם שואלים אותי, שנשים להם ירקות במשלוח מנות???

על בעיית הממתקים כבר כתבתי לפני כמה שנים, מוזמנים לקרוא שוב.

כי זה כל כך לא ‘רק פעם ב…’.

מה עושים?

1. מציעים פחות ממתקים וחטיפים לילדים. גם אם באים אליהם חברים. עדיף להציע יותר פירות וירקות וחטיפים ביתיים, או פשוט אוכל.

2. בגלל שגם ככה הילדים אוכלים כמות גדולה של ממתקים ביומיום, מה שלעיתים גורם להם אפילו לדלג על אוכל "נורמלי" ומזין, רצוי להקפיד במיוחד על האוכל בארוחות. גם אם בשגרה לפעמים מעגלים פינות, אוכלים ‘מזון מהיר’ בחוץ או מזמינים הביתה- עכשיו זה זמן להשקיע.

3. באותה נשימה זה זמן גם להקפיד על שתיית מים. שתייה מתוקה תהיה ממש ממש מיותרת כרגע.

4. שלל משלוחי המנות עתירי הממתקים, שמצטברים בבית: להודיע לילדים שכל אחד יכול לבחור אחד או שניים, ואת כל השאר אוספים ותורמים (למי שגם, בעצם, לא צריך אותם…), או פשוט למחזר ולהעביר הלאה במשלוחי מנות אחרים. אם הילדים צעירים יותר או פחות מודעים, אפשר גם להזביל חלק…

5. כמו תמיד, אין "נכון" ו"לא נכון". יהיו משפחות שישחררו, הילדים יאכלו אולי אפילו הכל, וישכחו מזה. וזה בסדר. יהיו משפחות בהן יחליטו להגביל לממתק אחד ביום, ויודיעו חגיגית לילדים שבכל יום הם מתבקשים לבחור ממתק אחד בלבד. זוהי אחלה הזדמנות לתרגל דחיית סיפוקים.

6. פעילות גופנית- צאו החוצה עם הילדים. נתקו אותם מהמסכים ועודדו פעילות בחוץ או אפילו בפנים. צאו איתם החוצה. משחקי כדור, רכיבה משפחתית על אופניים…הכל הולך.

7. לא להפלות בין ילדים!!! חשוב שהמדיניות תהיה אחידה, בלי כל קשר למשקל הילד. חשוב לזכור את זה.

8. דוגמה אישית– כשאתם תכינו משלוחי מנות, השקיעו. משלוחי מנות לא חייבים להכיל ממתקים. אפשר לקנות מתנה יפה וזה מצוין. אם בכל זאת רוצים, אפשר להוסיף אוזני המן ביתיים או ממתק בייתי אחר. הכי קל לקנות ממתקים נחותים.

אבל זה משאיר אותנו קצת בלופ בעייתי, לא?

מה דעתכם?

אשמח לעוד דעות ורעיונות כאן למטה, בתגובות.

ושיהיה פורים שמח!!!

מצרפת תמונה של סטיב, אלזה ואנה הפרטיים שלי :-)

350 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page